L'arribada de les TIC a les aules ha introduït noves pràctiques com el storytelling, que combina la narrativa tradicional, la tecnologia i les emocions per explicar històries. Influencia en les habilitats de l'alumnat i del professorat. Aplicar aquesta tècnica a les aules augmenta la motivació, la creativitat i entrena les competències digitals dels alumnes.
L'storytelling utilitza les tècniques tradicionals de la narrativa per construir relats que connectin amb l'alumnat. L'objectiu, com subratlla Rosales, és crear històries que els emocionin. Aquest tipus de procés d'ensenyament-aprenentatge té diferents aplicacions a l'aula: explicar una història o contingut d'una manera atractiva pot fer que l'estudiant desenvolupi l'escolta activa, estimuli la seva creativitat i fomenti la seva motivació mitjançant el relat de les experiències de l'protagonista de la història. En l'àmbit educatiu, l'storytelling permet als estudiants entendre més fàcilment temàtiques complexes com, per exemple, la immigració. Així, a través d'una història protagonitzada, per exemple, per un nen immigrant, els estudiants interioritzen el problema i es fomenta l'empatia.
Amb aquesta tècnica, a més, es treballa l'aprenentatge col·laboratiu, la motivació i la creativitat. En aquest sentit, els alumnes creen les seves pròpies històries combinant no només elements narratius, sinó també multimèdia: imatges, veu o música
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada